RiigikoguUudised

Märt Sults: Kes tegeleb koolikohustust mittetäitvate lastega?

By 26. jaan. 2016 jaanuar 15th, 2019 No Comments

Märt Sults

Riigikogu Keskerakonna fraktsioon andis täna haridus- ja teadusminister Jürgen Ligile üle arupärimise, millega soovitakse juhtida tähelepanu koolikohustust mittetäitvatele lastele. Riigikogu liikme Märt Sultsi sõnul on Eestis tuhandeid koolikohuslasi, kes tegelikkuses koolis ei käi ja kelle käekäigust puudub ministeeriumil reaalne ülevaade.

„Igal aastal läheb kooli vähem õpilasi, kui on tegelikke koolikohuslasi. Näiteks 2011. aastal oli Eestis ligi 3000 õpilast, kes olid koolikohuslased, kuid ei kuulunud mitte ühegi kooli nimekirja. See on ligikaudu 125 klassitäit „kadunud“ lapsi. Nende hulgas on kindlasti lapsi, kes on koos vanematega suundunud välismaale, kuid mingil põhjusel on endiselt Eestisse sisse kirjutatud. Samas on nende laste seas ka neid, kelle elutingimused on väga kehvad ning kes vajaksid abi. Paraku puudub haridus- ja teadusministeeriumil ülevaade antud laste tegelikust seisust. Neid lapsi lihtsalt ei leita üles,“ sõnas pikaajaline koolidirektor Märt Sults.

Sults lisas, et arupärimisega loodab keskfraktsioon antud teemale rohkem tähelepanu juhtida ning ministeeriumilt kuulda, kelle vastutada on koolikohustust mittetäitvate laste leidmine ja nende olukorra parandamine.

„Me loodame, et Ligi oskab meile öelda, kui palju on hetkeseisuga Eestis koolikohustust mittetäitvaid lapsi ja millistel põhjustel nad kooli ei jõuda? Kui 2011. aastal oli taolisi lapsi mitu tuhat, siis milline on seis täna? Tean isiklikust kogemusest koolijuhina, et Eestis on sadu lapsi, kelle kodune olukord on lihtsalt niivõrd kehv, et neil puudub igasugune võimalus koolis käimiseks. Muude murede kõrval ei kuulu kool lihtsalt nende prioriteetide hulka ja just taoliste lastega peab riik enam tegelema,“ lõpetas Märt Sults.

Eestis on koolikohustuslikud kõik lapsed alates hetkest, mil nad on enne käimasoleva aasta 1. oktoobrit saanud 7-aastaseks kuni põhihariduse omandamiseni või 17-aastaseks saamiseni.