10371

 

“Edetabelid ei arvesta sellega, et leidub koole, kes reaalselt soovivad õpetada iga last ning leidub koole, kes võtavad vastu vaid mingitele kriteeriumitele vastavaid “parimaid” õpilasi,” rääkis endine koolijuht Märt Sults.

Riigikogulase ja pikaaegse koolijuhi Märt Sultsi hinnangul on lõpueksamite alusel koolide edetabelite loomine sisutühi tegevus, mis kokkuvõttes kahjustab Eesti haridusmaastikku ja demotiveerib koole lapsi tegelikult arendama. Sultsi hinnangul on oma osa siinkohal Eesti meedial, kes on agar eksamitulemuste põhjal koolide kohta järeldusi tegema.

“Täna said taas avaldatud koolide edetabelid ning alguse saab järjekordne trall parimate koolide kiitmisel ning väetimate maha tegemisel. Minu hinnangul ei motiveeri selline süsteem haridust paremaks muutma, vaid paneb koolidele peale lisasurve viletsamate tulemustega õpilastest lahti saamiseks. Edetabelite valguses ei soovita enam arendada lapsi, vaid kooli kohta pingereas,” rääkis endine Tallinna Kunstigümnaasiumi direktor.

Sults jätkas: “Eesti riigieksamite süsteem on minu hinnangul paras segadus, mis vajab põhjalikku reformimist. Arvan, et riigieksamite rakendamine lõpueksamite asemel on algusest peale olnud maksumaksja raha raiskamine. See ei ole andnud loodetud efekti ja on pannud koolid püstitama hoopis pseudoeesmärke.”

“Igal aastal käib võistlus, kelle või milline kool on riigieksamite tulemuste põhjal edetabelis heal kohal ning kes on põrunud. Edetabelid ei arvesta aga sellega, et leidub koole, kes reaalselt soovivad õpetada iga last ning leidub koole, kes võtavad vastu vaid mingitele kriteeriumitele vastavaid “parimaid” õpilasi. Selline koolide ja õpilaste eelistamine peab lõppema ja me võiksime alustada koolide edetabelite ära kaotamisega,” lõpetas Märt Sults.